Standy reklamowe są niezwykle popularne. Wiele firm decyduje się na korzystanie z nich, bo ma to wiele zalet. Przyjrzyjmy się im bliżej i wyjaśnijmy sobie, do czego tak właściwie służą standy reklamowe. Jakie jest ich wykorzystanie?
Ekspozycja towaru
Przede wszystkim stand może służyć do ekspozycji towaru. Dotyczy to przede wszystkim produktów o niewielkich rozmiarach np. batoników, gum do żucia lub zestawów kredek. Stand umożliwia ułożenie ich w określony sposób tak, by przyciągały uwagę klientów. Najczęściej ustawia się je przy kasach albo na przedzie kolejnych alejek. Dzięki temu bardzo trudno jest przejść koło nich obojętnie.
Standy służące do ekspozycji zwykle są kolorowe i wyraźnie związane z identyfikacją marki. Pozwala to na szybkie przypisanie ich do konkretnej firmy. To z kolei sprawia, że potencjalny klient może dużo szybciej podjąć decyzję o zakupie. Żywe kolory i wyraźne logo pozytywnie wpływają na postrzeganie standów reklamowych.
Informowanie
Standy sprawdzają się także jako znaki informacyjne. Można zamieścić na nich dane kontaktowe, informację o wprowadzeniu kolejnego produktu albo o nadchodzącej promocji. Stojak z pewnością będzie na tyle kolorowy i dobrze wyeksponowany, że zwróci na siebie uwagę przechodzących obok niego osób.
Funkcje informacyjne są szczególnie ważne w przypadku standów, które są ustawiane z dala od lokalizacji firmy. W takim wypadku to właśnie stand jest niemym jej ambasadorem. Musi więc prezentować się odpowiednio oraz dostarczać klientom odpowiednich informacji, by mogli oni zadecydować jak najszybciej o tym, czy są gotowi do zakupu.
Do prezentacji
Standy odgrywają ogromną rolę w ekspozycji towaru. Dlatego też są one niezbędne podczas prezentowania towaru oraz pokazywania go nowym odbiorcom. Z tego właśnie powodu powinny one być obecne podczas każdej prezentacji lub degustacji towarów. Dzięki temu potencjalny klient może obejrzeć, jak dany produkt działa lub spróbować jak smakuje, a równocześnie jest kuszony jego zachęcającym opakowaniem.
Nieużywanie standów podczas degustacji lub prezentacji może być dużym błędem, który wpłynie negatywnie na ich efekt. Jeśli potencjalni klienci wyrażają zainteresowanie towarem, to zawsze należy im go jak najszybciej zaproponować. Dlatego właśnie stand powinien znajdować się w zasięgu ręki lub wzroku. Tym samym klient będzie mógł kupić produkt, gdy będzie jeszcze pod wrażeniem jego prezentacji.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Standy reklamowe.